12توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا

شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی برای پیشگیری از گسترش و مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مراقبتی ویژه «مشتریان بانک‌ها» را در ١٢ بند منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار جهان تجارت، این شورا به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:

۱تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید.

۲هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.

۳هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.

۴تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.

۵در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.

۶هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.

۷کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۸در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.

۹در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.

۱۰با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.

۱۱پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید.

۱۲برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید.

 

صرف نظر کردن از دیدگاه